zaterdag 24 mei 2008

Machu Pichu

Dit is een foto van het accident, voor de ramptoeristen.


Na zo een lange tijd niet te schrijven op mijn eigen blog, voel ik mij toch een beetje verplicht het nog eens te doen. Welk onderwerp is dan geschikter om gemakkelijk iets kwijt te kunnen dan onze 4 daagse toer naar Machu Picchu.
Het is zeker geen opgave, het is gewoon de tijd die ik er moet in steken, de woorden vloeien nu eenmaal niet uit mijn vingers.
We zijn dus terug in Cusco van gisteravond en hebben vandaag de hele dag tijd om alles te regelen, en dus eens op de blog te schrijven.

Onze trektocht begon zoals jullie weten met een fietstocht, vooral downhill met een mountainbike op dirtroad. Het was geen lastige dag, alleen de 4 uur in de bus s'ochtends. We leerden daar de mensen van onze toer kennen. 5 Canadezen van Montreal, ze spraken Frans maar ik verstond er geen bal van. 2 Duitsers, 1 van 2m10 en een letterlijk dikke snob, dan nog 2 Zwitsers op huwelijksreis, en een stinkende Engelsman.
We sliepen spijtig genoeg in hostels, niet in tenten. Het was de hele tocht in een tropisch gebied tussen 1500m en 2600m. Dit zorgde voor de nodige muggen. ik sta vol van de beten ,maar echt VOL, net als Sam trouwens. We hadden alleen ons klein rugzakje mee om te stappen en dus geen deet(speciale muggenmelk), met alle gevolgen vandien.
De 2e dag zijn we om 5u opgestaan en om 5u30 beginnen wandelen, kwestievvan de zon een beetje te mijden. We hebben in totaal 7 uur gestapt wat dus ook betekent dat we pas bij schemerdonker in de volgende hostel afgepeigerd en bezweet toekwamen.
De 3e dag weer 7 uur wandelen. We hadden de keuze, tussen 4u. of 7u. maar wij massoschisten verkiezen het zicht op Machu Picchu van extreem ver, dus we gingen voor de 7 uur.
We waren weer zo vroeg vertrokken en hadden nog een beter vooruitzicht want de 4e dag om 4u30 beginnen met wandelen, op de berg van Machu Picchu, in de donker. Als we na een goed uur boven kwamen moesten we nog wachten op de opening van de incapoorten.

Het waren alle drie lastige maar extreem voldoening gevende staptochten. en de beloning was het meer dan waard. Het geeft volgens mij nog 10X meer dan als je gewoon met de trein naar de stad gaat en met de bus de berg op gaat.
Ik was echt onder de indruk. Het is met reden 1 van de 7 menselijke wereldwonderen en ik denk persoonlijk zelfs 1 van de impressionantste.
Het is een complete stad gebouwd op de rug van een berg in een dichtbegoeid bos. Gewoon onbeschrijflijk en het beste wat ik kan doen is jullie wat fotos laten zien.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Mathi en Sam,
Indrukwekkende foto's van Machu Pichu.De Inca's waren nog zo dom niet.Proficiat met jullie voettochten,beter te voet en doodmoe aankomen dan met een bus en in de ravijn landen.Blijf nu maar rustig zodat we binnen enkele dagen jullie in goede gezondheid terug zien.
lieve groetjes uit Deinze

Mieke zei

Lieve zonen,
Amai, dat lijkt nogal een tocht. Maar dat is wat jullie wilden. Eigenlijk zijn we best jaloers op wat jullie daar allemaal zien, doen en meemaken. (Het busongeval buiten beschouwing gelaten.)
We verlangen naar volgende week, om alle foto's en reisverhalen te horen.
Tot dan, dikke zoen, mama.

Anoniem zei

Amai knap staaltje architectuur! En dat wit busje is maar eng, gelukkig zaten jullie in die andere en is het NIETS met jullie aan de hand! Tot terug in belgie! x pauline