zondag 13 april 2008

El Calafate

We hoorden gisteren volgende nieuws:
De jongens huren een autootje, samen met twee andere jongens. Dat scheelt een hoop geld. Ze rijden zo samen naar de gletsjer. Ze willen daar ook op wandelen. Er ligt wel veel sneeuw, dus het is niet zonder gevaar.
Ze wilden ook een nacht doorbrengen in hun tent, ook al zegt iedereen hen dat het TE koud is.
Maar .....

Per Sms wordt ons vandaag gemeld dat het de beste nacht ooit was en dat ze niet bevroren zijn. :-)

Gisteren kreeg ik zelf ook nog een sms van Mathias. Ik had hem gsmst, dat ik het gevoel heb dat deze reis niet zo goed verloopt als gedacht. Ze lijken wel steeds onderweg en zitten op bussen , boten of in internet cafés, genieten ze wel? Ik wilde hem even een hart onder de riem steken.
Ik kreeg volgend antwoord van Matti:

"Ik apprecieer jullie steun enorm. Ik weet niet goed hoe het komt dat het een beetje tegenvalt.Het is hier mooi, maar we ervaren niks. We gaan van stad tot stad en passeren de interessante dingen, maar er is geen avontuur. "

Ja, kijk, het kan er alleen maar beter op worden zeker.
We houden jullie op de hoogte.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Avontuur daar zorg je toch voor een groot deel zelf voor.Inventief zijn.Argentinie is zeer westers ik veronderstel dat bolivie en peru al wat avonturlijker zijn.Vb inca trail in peru dat moet één van de mooiste bezienswaardigheden zijn.Vergeet niet te genieten van die unieke ervaring;grenzen verleggen.groetjes Caro.

Jan Koko zei

Wat wil het woord "reis" nu ook alweer zeggen? Is dat niet net onderweg zijn?
Weg van alle vaste gewoontes en routines.
Nieuwe landschappen en lokale gebruiken meemaken.
Je staat middenin 1 van de grootste avonturen die een mens kan meemaken, geniet er elke seconde van, jongens.
(en kom daarna maar weer bij mij op bezoek, ik ben klaar voor de Kilimanjaro)...

Het allerbeste,
Jan (uit Zanzibar deze keer)